معرفی کتاب:(فراماسونری شوالیه های معبد)(فراماسونری شوالیه های معبد)غاالبا موررخان «فراماسونری» همااهنگ االقول برر ااین بااروند که مبداأ ااین اارگان به جنگ های صلیبی بااز می گرردد. ااگرچه فراامااسونری به طورر ررسمی درر ااویل قرن ه...
معرفی کتاب:(فراماسونری شوالیه های معبد)
(فراماسونری شوالیه های معبد)غاالبا موررخان «فراماسونری» همااهنگ االقول برر ااین بااروند که مبداأ ااین اارگان به جنگ های صلیبی بااز می گرردد. ااگرچه فراامااسونری به طورر ررسمی درر ااویل قرن هیجدهم میلادی درر اانگلستان بنا نهاد شد، (فراماسونری شوالیه های معبد)ااما اصل هاا و مباادی آان به جنگ هاای صلیبی قررن دااوزدهم بااز می گرردد. در نقطه عطف حکایت آشنای فراماسونری گروه ای به اسم «شوالیه های معبد» قرار دارد.(فراماسونری شوالیه های معبد) برخلاف آنچه بسیاری بر آن اصرار می ورزند، جنگ های صلیبی نه اردوکشی نظامی با قصد توسعه مسیحیت، بلکه فقط با اهداف مادی صورت پذیرفتند. درر دوره اای که ااروپا فقرر شدید و بیچاارگی مفرط راا تجربه می کرد، (فراماسونری شوالیه های معبد)کامیاابی و ررفاه شررق، به خصوص مسلماانان خااورمیانه توجه ااروپاییان راا به خود جلب نمود. ااین وسوسه، ررونمایی ااز مذذهب به خود گررفت و به سمبل هاای مسیحی مزین گرردید. در عین حال اندیشه جنگ های صلیبی از میل به منافع مادی و دنیایی متولد شده بود و این، دلیل تغییر رویکرد مسیحیان اروپا از سیاست های صلح طلبانه در دوران اولیه تاریخشان به تجاوزهای نظامی ویرانگر به تعداد می رفت. بنیاان گذاار جنگ هاای صلیبی «پاپ اربن دوم»1 بود. وی درر ساال 1095 م مجلس «کلرمونت» راا که ااصول صلح طلبانه ساابق مسحیت درر اآن متروک گردید، فراا خواند. دعوت به جنگ باا نیت به چنگ آاوردن سرزمین هاای مقدس ااز دست مسلمانان اعلام گردید و درر پی آن لشگر بزرگی ااز صلیبیان تشکیل شد که سرباازاان نظامی و ده هاا هزاار تن ااز مردماان معمولی آان راا تشکیل می داادند. (فراماسونری شوالیه های معبد)مورخان برر ااین بااورند که ااقدام اربن دوم باا اانگیزه خنثی کردن یکی ااز ررقبای طالب سمت پاپی صورت پذیررفت. به علاوه شاهان اروپا، شاهزادگان، اشراف و بقیه در حالی دعوت پاپ را با شور جواب گفتند که مقصودی جز اغراض دنیایی نداشتند.(فراماسونری شوالیه های معبد)
مولف:هارون یحیی
مترجم:
زبان:فارسی
تعداد صفحات:186
کیفیت صفحات:عالی
فرمت کتاب:پی دی افpdf
سالها قبل از اینکه عکاسی اختراع شود اساس کار دوربین عکاسی وجود داشت. یک دانشمند مسلمان به نام ابن هیثم در قرن پنجم هجری / یازدم میلادی وسیله ای را به نام جعبه تاریک در مشاهده کسوف استفاده کرده بود.اتاقک تاریک، عبارت بود از جعبه یا اتاقکی که فقط بر روی یکی از سطوح آن روزنه ای ریز، وجود داشت. عبور نور
مـشـخـصـات فـایـل
تحقیق : پیشینه عکاسی
فرمت فایل : word
تعداد صفحات : 30
قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی
بـخـشـی از مـتـن ایـن تـحـقـیـق :
سالها قبل از اینکه عکاسی اختراع شود اساس کار دوربین عکاسی وجود داشت. یک دانشمند مسلمان به نام ابن هیثم در قرن پنجم هجری / یازدم میلادی وسیله ای را به نام جعبه تاریک در مشاهده کسوف استفاده کرده بود.اتاقک تاریک، عبارت بود از جعبه یا اتاقکی که فقط بر روی یکی از سطوح آن روزنه ای ریز، وجود داشت. عبور نور از این روزنه باعث میشد که تصویری نسبتا واضح اما به صورت وارونه در سطح مقابل آن تشکیل شود.
این وسیله، طی جنگهای صلیبی به اروپا راه یافت. لئوناردو داوینچی نقاش و نابغه قرن شانزدهم، در یادداشتهای خود خواص اتاقک تاریک را شرح داده است. هم چنین وی آن را کامرا آبسکورا (Camera Obscura) و روزنه ریز آن را نیز پین هول (Pine Hole) نامید.
این وسیله به شدت مورد توجه نقاشان قرار گرفت و تمامی نقاشان بخصوص نقاشان ایتالیایی قرن شانزدهم از آن برای طراحی دقیق منظره ها و ملاحضه دورنمایی صحیح استفاده می کردند، به این ترتیب که کاغذی را بر روی سطح مقابل روزنه قرار می دادند و تصویر شکل گرفته را ترسیم می کردند.
این تصاویر بسیار واقعی و از پرسپکتیو صحیحی برخوردار بود.
در حدود سال ۱۵۰۵ میلادی نیز ژرم کاردان (Jerome Cardan) ریاضی دان ایتالیایی یک عدسی محدب بر روزنه اتاقک تاریک نصب کرد، این کار باعث شد تا تصویر وضوح بیشتری پیدا کند...
مقدمه: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بحثها در خصوص نحوه ارتباط منافع ملی با تعهدات دینی – انقلابی نظام جمهوری اسلامی آغاز گردید، بحثی که زمان به زمان بر شدت و التهاب آن افزوده میشد. اینک که پس از بیست و چند سال نگاهی به گذشته میافکنیم، این صرافت به فرد دست میدهد که دوگانگی مذکور تاکنون نی
مقدمه نخستین آتش کینه و عداوتى که در اسلام، بلافاصله پساز رحلت پیامبر اکرم(ص) زبانه کشید، اختلاف در مسأله امامت و ولایت سیاسى و چالش انتصاب و انتخاب بود. قاطبه مسلمانان، بردو نکته اتّفاق نظر داشتند و بریک نکته، اختلاف مىورزیدند. در تعریف امامت و در وجوب تعیین امام، همه، یک صدا بودند و امامت را چنی